Extáze
Isan poslal mistrovi Koysenovi zrcadlo, který ho ukázal svým mnichům a řekl: "Je toto zrcadlo Isanovo nebo moje? Pokud řeknete, že patří Isanovi, jak je možné, že je v mých rukou? Pokud řeknete, že je moje, snad jsem ho nedostal z Isanových rukou? Mluvte, mluvte, jinak ho rozbiju na kusy."
Mniši nebyli schopni projít mezi těmito dvěma protiklady a mistr rozbil zrcadlo na kusy.
Extáze je nemožná, dokud je esence uvězněná v protikladech.
V dobách Babylonu, přišel na svět velký Avatár, bódhisattva nejsvětějšího Ashiatu Shiemasha.
Tento bódhisattva nebyl padlý, a jako každý bódhisattva, své vyšší existenční těla Bytí měl normálně vyvinuté.
Když dovršil odpovědného věku, dorazil k Veziniánské hoře a vstoupil do jeskyně.
Tradice vypráví, že tam provedl tři obrovské půsty o čtyřiceti dnech, každý doprovázen úmyslným a dobrovolným utrpením.
První půst zasvětil modlitbě a rozjímání.
Druhý půst byl zasvěcen prozkoumání celého svého života a svých minulých životů.
Třetí půst byl definitivní. Byl zasvěcen skoncovat s mechanickými asociacemi mysli. Nejedl, pil jen vodu, a každou půlhodinu si z hrudi vytrhl dva chlupy.
Existují dva typy mechanických asociací, které jsou základem protikladů:
Myšlenka se spojuje s jinou, slovo s jiným, fráze s jinou, a následuje bitva protikladů.
Jedna osoba se spojuje s druhou, jedna věc s jinou. Obraz se spojuje s dalším, forma s jinou, a bitva protikladů pokračuje.
Bódhisattva Avatára Ashiatu Shiemasha nevýslovně trpěl. Čtyřicet dní půstu, odříkání se, ponořený v hluboké vnitřní meditaci, nakonec dosáhl oddělení se od mentálního mechanismu, a jeho mysl zůstala působivě klidná a v impozantním tichu.
Výsledkem byla extáze, s inkarnací svého skutečného Bytí.
Ashiata Shiemash odvedl v Asii skvělou práci. Všude založil kláštery a určil panovníků s probuzeným vědomím.
Tento bódhisattva byl schopen inkarnovat své skutečné Bytí během meditace, protože už měl vyšší existenční těla Bytí.
Ti, kteří nemají vyšší existenční těla Bytí, nemohou dosáhnout, že se do nich Božstvo nebo Bytí inkarnuje. Přesto jsou schopni osvobodit svou esenci, aby se mohla sloučit s jejich Bytím a podílet se na Jeho extázi.
Ve stavu extáze, můžeme studovat velké tajemství života a smrti.
Musíme studovat rituál života a smrti, dokud nepřijde Bytí.
Pouze v nepřítomnosti "já," můžeme zažít blaženost Bytí. Pouze v nepřítomnosti "já," může být dosaženo extáze.
Když dosáhneme rozpuštění mentálního mechanismu, pak přijde to, co orientální rasa nazývá "roztržení pytle," erupce prázdnoty. Pak je tu výkřik radosti, protože esence (Buddhata) unikla z bitvy protikladů, a nyní se podílí na splynutí se svatými.
Jen díky zkušenostem extáze můžeme poznat to, co je Pravda a život. Pouze v nepřítomnosti "já" se můžeme těšit extáze života v jeho pohybu.
Pouze ve stavu extáze můžeme objevit hluboký význam Narození Páně, který vždy každoročně slavíme s radostí v našich srdcích.
Ve stavu extáze studujeme život Krista. Pak zjistíme, že velký fragment tohoto vesmírného dramatu zastoupenou Pánem, zůstává nenapsaný.
Gnostickou meditaci musíme praktikovat denně. Můžeme ji provádět samostatně nebo ve skupině.
Tato technika meditace, prezentovaná v této knize, musí být zřízena ve všech gnostických lumisiálech (školách) jako povinnost, a tím se přemění tyto lumisiály na centra meditace.
Všichni gnostičtí bratři se musí shromáždit, sedět a meditovat jako skupina.
Každá gnostická skupina musí praktikovat tuto techniku meditace před nebo po setkání Druhé komory.
Tato technika meditace také může a musí být realizována každý den v našich domovech. Ti, kteří mohou jít do lesa, na venkov, tak musí učinit, aby mohli meditovat v tichu lesa.
V pořádku gnostických lumisiálů je nutné zahrnout techniku meditace, na základě poselství a učení této knihy. Proto předáváme tuto unikátní techniku meditace, která musí být přijata ve všech lumisiálech.
Je chybou prohlašovat, že Velká realita může pracovat uvnitř jedince, který nemá existenční těla Bytí.
Je hloupé tvrdit, že Velký realita může proniknout dovnitř kohokoli (jak to tvrdí temní přívrženci Subub), aby (prý) vyhnali ze sebe instinktivní, ponořené zvířecí entity, které tvoří mnohočetné "já."
Opakujeme: Velká realita nemůže proniknout dovnitř těch, kteří nemají vyšší existenční těla Bytí. Vyšší existenční těla Bytí, můžeme vytvořit pouze s maithunou (sexuální magie).
Velký Avatár Ashiata Shiemash se mohl inkarnovat do svého bódhisattvy, když mysl tohoto bódhisattvy byla v absolutním klidu a tichu. Toto bylo díky konkrétní skutečnosti, že tento bódhisattva již vlastnil vyšší existenční těla Bytí z předchozích reinkarnací.
Rovněž je třeba vyjasnit, že po extázi, a navzdory získání obrovského množství energie, "já" není rozdrcené, jak se mnozí studenti okultismu mylně domnívají.
Rozdrcení "já" je možné jen díky hlubokému pochopení a skrze neustálou každodenní práci na sobě, od okamžiku k okamžiku.
Všechno toto vysvětlujeme proto, abychom si nepletli gnostickou meditaci s temnými praktikami Subub, a mnoha jinými školami černé magie.
Když mystik dosáhne extázi a vrátí se do svého fyzického těla, pak cítí naléhavou nutnost vytvoření vyšších existenčních těl Bytí a nepopsatelnou touhu rozdrtit "já."
Extáze není nějaký mlhavý stav, ale transcendentální stav údivu, který je spojen s dokonalou duševní jasností.
Moji bratři a sestry: Přeji vám veselé Vánoce a úspěšný nový rok.
Ať betlémská hvězda září na vaší cestě.
Inverenciální Klid,
Samael Aun Weor
Konec
Tato kapitola je z knihy "Odstranění satanova ocasu," napsaná Samaelem Aun Weorem